is bladglans schadelijk ?

Dat is de vraag eigenlijk: is bladglans schadelijk voor planten, dieren of mensen? En is er nog verschil in onderlinge merken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
8.6K
Z512099
10 jaar geleden
Bladglans kan schadelijk zijn voor het aquatisch leven.
Bladglans is onnatuurlijk.

Het beste antwoord

Bladglans is eigenlijk een dun laagje olie, dat bij normaal gebruik niet schadelijk is voor mens en dier.
Echter moet je er niet van gaan eten ( katten) en natuurlijk niet van drinken.
Gebruik het echter wel buiten om op je planten te spuiten.
Want binnen gaat de nevel met bladglans overal naar toe, ook waar je het niet wilt hebben.
Onderlinge verschillen in merken, zal niet veel uitmaken, de basis is het zelfde en dat is die olie.
Deze olie op het blad, zorgt er voor, dat het stoflaagje of kalkresten op het blad, transparant worden, ook voorkomt het dat nieuw stof zich op het blad kan hechten.
Hierdoor krijgt de plant via hun blad, aanzienlijk meer licht!!
Het heeft dus duidelijk een positief effect!
Planten met spint, knappen er ook van op, want de spint gaat dood door het bladglans, ze stikken in deze olie!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar als de basis olie is, kun je dan niet gewone olie gebruiken? Of verstikt dat nou juist het blad. Ik neem aan dat, zeg Pokon bijv. ( noem maar iets) toch anders is dan slaolie of olijfolie bijv.
SimonV
10 jaar geleden
Onschadelijk? Eerste-hulpmaatregelen Algemene aanwijzingen
Bij twijfel of bij aanhoudende verschijnselen een arts raadplegen. Nooit iets door de mond opgeven aan een bewusteloos persoon. Na inademen
Zorgen voor frisse lucht, slachtoffer in rustpositie brengen en warm houden. Bij onregelmatige of gestopte ademhaling: kunstmatige beademen. Bij bewusteloosheid in stabiele zijligging brengen en medisch advies inwinnen. Na huidcontact
Met water en zeep afwassen, naspoelen. Geen oplosmiddelen of thinners gebruiken ! Na oogcontact
Contactlenzen verwijderen, oogleden geopend houden en tenminste 10 minuten lang overvloedig uitspoelen met schoon, stromend water. Oogarts raadplegen. Na opname door de mond
Geen braken opwekken. Onmiddellijk een arts raadplegen. Nooit iets door de mond opgeven aan een bewusteloos persoon. Patient laten rusten. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDYQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.fleur-ami.de%2Fpdf%2Fsdb_bladglans.pdf&ei=zdzgUvfVB4vK0AW9-4HQDQ&usg=AFQjCNFGwqPvU5H-5I64Vjs46K4LddGwLw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is nog al wat, had mijn antwoord anders moeten aanpakken, wel ging ik er al uit van normaal gebruik en buiten toepassen.
Vroeger heb ik hier veel mee gewerkt, nooit iets gemerkt dat het zo schadelijk kan zijn.
Maar zou het zelfde niet van toepassing zijn voor b.v. haarlak, of spuitbussen verf?
krijg je dat in je longen, lijkt me ook niet best.
kan ook zijn, dat de fabrikant extra voorzichtig met dit product is en alle mogelijke klachten er op zet, om zijn eigen maar in te dekken.
ga eens zoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb net dit gevonden-------------------- Kunt eventueel ook Pokon Bladglans gebruiken wanneer u geen tijd heeft om de bladeren van uw plant zelf af te nemen. Pokon Bladglans wordt op basis van natuurlijke oliën vervaardigd en is dus niet schadelijk.----------------------------
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net gevonden--------------Spring bladglans is de beste kwaliteit bladglans die wereldwijd door professionals wordt gebruikt. De originele samenstelling is niet giftig en tast de ozonlaag niet aan. Economisch in het gebruik met onmiddellijk resultaat. Regelmatige toepassing houden uw hardbladige planten stofvrij, laten kalk- en roestvlekken verdwijnen en zorgt ervoor dat uw planten in topconditie blijven. Niet geschikt voor consumptie.
SimonV
10 jaar geleden
Dikke plus voor je inzet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een zeer volledig antwoord eddijst.
Hier kan ik echt wel iets mee.
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je legt het heel duidelijk uit edijst.
Al jouw antwoorden bij elkaar genomen kan ik hier zeker iets mee.
Dank je wel.

Andere antwoorden (1)

Met blad glans spuit je een vettig laagje op de bladeren. Veel planten hebben dat van nature. In huis droogt het vaak uit. Vergelijk het mer je huid die soms uitdroogt.